Загальні умови електропостачання
Постачання електричної енергії розпочинається з укладання Договору. Це відбувається шляхом підписання Заяви-приєднання з зазначеним номером обраної споживачем Комерційної пропозиції.
-
Споживач повинен мати заключений Договір з Оператором системи розподілу, до якого підключені об’єкти Споживача;
-
Електропостачальник має мати заключений Договір з відповідним Оператором системи розподілу;
-
Споживач є стороною діючих договорів:
-
про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії;
-
про постачання електричної енергії споживачу або про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, або про постачання електричної енергії постачальником «останньої надії»;
-
про надання послуг комерційного обліку електричної енергії, крім випадків, коли роль постачальника послуг комерційного обліку виконує оператор системи, до мереж якого приєднаний цей споживач
-
-
За усіма точками комерційного обліку на об’єкті (об’єктах) споживача, за якими здійснюється (планується) постачання електричної енергії, укладено договір з постачальником послуг комерційного обліку про надання послуг комерційного обліку електричної енергії;
-
Відсутній факт припинення/призупинення постачання електричної енергії або надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у випадках, передбачених законодавством у сфері енергетики;
-
Відсутня прострочена заборгованість за договорами про постачання електричної енергії або про надання послуг системи розподілу/передачі.
Також просимо ознайомитись із наступнимм нормативно-правовимо актами:
- Закон
- Закон
Контактні дані інформаційно-консультаційних центрів та кол-центрів учасників роздрібного ринку
Посилання на веб-сторінки операторів системи розподілу:
ПАТ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
Телефон
(0472) 33-87-87
(093) 170-40-57
(050) 434-87-87
(067) 690-48-48
Email callcenter@cherkasyoblenergo.com
-
Інформаційно-консультаційний центр
Адреса 18002 м.Черкаси
Телефон
(0472) 37-95-10
(0472) 37-44-90
(0472) 37-28-56
(0472) 33-57-44
Email ikc@cherkasyoblenergo.com
ПАТ "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
тел.: (0) 800-304-502
-
Інформаційно-консультаційний центр
адреса: вул. Поштова, 73, м. Запоріжжя, 69002.
Тел. +38 061 228 51 00 (додатковий 89-94, 53-71), е-mail: ikc@zoe.com.ua.
АК "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
тел.: 057 34 24 413 Укртелеком, 050 05 40 413 Водафон,
067 23 40 413 Київстар, 063 05 40 413 Лайфселл, 0 800 508 413
ПрАТ ДТЕК Одеські електромережі"
-
Кол-центр
Для стаціонарних телефонів+38 (048) 705 90 90
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (066) 750 90 90
Для мобільних телефонів+38 (068) 750 90 90+38 (095) 750 90 90+38 (073) 750 90 90
-
Інформаційно-консультаційний центр
Телефон:
+38 (048) 705 90 90
E-mail:
ПрАТ "ЕК "ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
48-06-20 (для м. Херсона). 0-800-500-629
ПрАТ "ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр
0 800 21 01 31 – безкоштовно на території України;
+38 0332 78 24 24 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку;
+38 0332 78 48 48 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку;
+38 068 478 48 48 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку;
+38 095 478 48 48 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку.
support@energy.volyn.ua - єдина електронна скринька для прийому повідомлень.
-
Інформаційно-консультаційний центр
43023, м. Луцьк, вул. Яремчука Назарія, 4.
тел.: (0332) 283533
е-mail: ikc@energy.volyn.ua
ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»
Кол-центр
Для стаціонарних телефонів1588
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (044) 201 5858
Для мобільних телефонів+38 (044) 202 1588+38 (067) 210 1588+38 (050) 210 1588+38 (073) 202 1588
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 501 588
-
Інформаційно-консультаційний центр
04080 м. Київ, вул. Новокостянтинівська, 20
Телефон:+38 (044) 202 15 88
E-mail:kem@dtek.com
ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»
Кол-центр
+38 (044) 459 07 40
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (050) 495 70 40
Для мобільних телефонів+38 (067) 495 70 40+38 (099) 495 70 40+38 (093) 495 70 40
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 400 740
Інформаційно-консультаційний центр
Список ІКЦ за посиланням:
https://www.dtek-krem.com.ua/ua/service-centers
ПАТ "ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
0 (800) 217-217
(0432) 65-95-95
21050, м. Вiнниця, вул. Магістратська, 2
E-mail:
ВАТ "ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
цілодобово за номером 0-800-50-90-40
Адреси ЦОК за посиланням:
https://www.toe.com.ua/news/121
Список ІКЦ за посиланням:
https://www.toe.com.ua/news/51
АТ "ЧЕРНІВЦІОБЛЕНЕРГО"
Колл-центр працює цілодобово
тел. (0372) 584-980
тел. (099) 230-99-00
тел. (067) 230-99-00
Email: call-center@oe.cv.ua
Email канцелярії: kanc@oe.cv.ua
ПАТ "ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
0800-50-40-20 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних номерів телефонів)
або (0342) 59-40-20
e-mail: call-centr@oe.if.ua (для подання письмових звернень)
ЦОК:
Адреса: м.Івано-Франківськ, вул.Надрічна 4-Б, офіс 2
ІКЦ:Україна, м. Івано-Франківськ, вул. Надрічна, 4Б, офіс 2.
Тел. (0342) 59-45-59, (0342) 59-45-45 –«телефон довіри»
Е-mail: iks@oe.if.ua
ПАТ "ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
номер 0-800-30-15-68 (безкоштовно) або 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (тарифи оператора), за номером 5068 (дзвінок платний)
ЦОК:
0-800-30-15-68 (безкоштовно) або 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (тарифи оператора)
ІКЦ:
Тел.: (032) 239-21-26; (032) 239-21-29; (032) 239-24-58.
Адреса: 79052, м. Львів, вул. Сяйво, 10;
електронна пошта: https://loe-central.idoc.com.ua/journal;
ПАТ "ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
097-202-02-07 (багатоканальний) – безкоштовно в мережі Київстар;
050-305-99-10 (багатоканальний) – безкоштовно в мережі Vodafone;
093-170-25-33 (багатоканальний) – безкоштовно в мережі Lifecell;
(0532) 510-910 (багатоканальний) – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв’язку;
0800-305-035 (багатоканальний) – безкоштовно на території України
call_center@poe.pl.ua – єдина електронна скринька для прийому повідомлень
ІКЦ:
36022, м. Полтава, вул. Старий Поділ, 5.
тел.: (0532) 510-565, 510-732, (0532) 510-564, 516-485,
e-mail:
info01@poe.pl.ua, info02@poe.pl.ua, info03@poe.pl.ua, info04@poe.pl.ua, info05@poe.pl.ua
АТ "ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
Тел.: (0412)55-92-82; 0800-30-92-82;
067-155-92-82; 095-655-92-82
Електронна пошта:
ІКЦ:
тел.: (0412)40-21-36
40-21-27
Електронна пошта:
ПАТ "РІВНЕОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр 24/7:
тел.: (067)620-44-11, (050)490-44-11, (0362)69-45-55
Ел. пошта Contact@roe.vsei.ua
ІКЦ:
(0362) 63-34-48
(067) 363-50-73
АТ "ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО"
КОЛ-ЦЕНТР
цілодобово
тел.: 067 250 50 62; 066 650 50 62; 0 800 50 50 62; 0 382 75 52 00
ПАТ "ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО"
https://chernigivoblenergo.com.ua/
Кол-центр:
тел.: 0-800-210-310, 0-462-772-901
електронна пошта: kanc@energy.cn.ua
ІКЦ:
14000, м. Чернігів, вул. Гонча, 40, телефон: (0462) 654-107
ПАТ "КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
цілодобово
0-800-501-148 – безкоштовно на території України
(050) 488-80-63 – безкоштовно в мережі Vodafone
(067) 521-15-70 – безкоштовно в мережі Київстар
call-center@kiroe.com.ua – електронна скринька для прийому повідомлень
ІКЦ:
м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 78, приміщення Центру обслуговування споживачів, робоче вікно №14 та кабінет №305.
тел. (0522)-35-68-20
e-mail: ікс_кое@kiroe.com.ua
ПАТ "СУМИОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
0(800) 300-247 (безкоштовний для стаціонарних та мобільних телефонів)
(0542) 659-659 (цілодобово)
call_center@soe.com.ua
ІКЦ:
(542) 659-532
АТ "ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ"
Кол-центр:
Для стаціонарних телефонів(056) 790 99 00
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (067) 522 21 12
Для мобільних телефонів+38 (066) 790 99 00+38 (067) 790 99 00+38 (063) 790 99 00
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 301 497
ІКЦ:
49111 м. Дніпро, шосе Запорізьке, 22
e-mail: dnem@dtek.com
АТ "МИКОЛАЇВОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
(093) 170-30-79
(067) 690-40-09
(0512) 53-06-61
(за тарифом оператора)
0 (800) 504-001 (безкоштовно)
ІКЦ:
м. Миколаїв, вул. Погранична, 94А, 54055
тел.: (0512) 53-95-18
електронна пошта: kcpreee@energy.mk.ua
ПАТ "ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр
0-800-50-16-20
цілодобова лінія
Інформаційно-
консультаційний центр
(0312) 61-94-96
в робочий час
АТ "ДТЕК ДОНЕЦЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ"
http://donetskoblenergo.dn.ua/
Кол-центр:
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (067) 885 48 89
Для мобільних телефонів+38 (096) 450 0 473+38 (099) 450 0 473+38 (063) 450 0 473
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 500 473
ІКЦ:
Електронна пошта: dem@dtek.com, dem_priemnaya@dtek.com, телефон: +380 (50) 456 09 84
ДП "РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ"
Центральний регіон
Місто: Київ
Приймальня: +38 (044) 206-62-80
Західний регіон
Східний регіон
E-mail: kanc@meregi.com
ДП ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ПАТ "АТОМСЕРВІС"
Кол-центр:
тел.: (805136) 5-64-68
e-mail: callcentre@dpem.mk.ua
Інформаційно-консультаційний центр:
тел. 05136-5-5071
ПАТ "ПЕЕМ "ЦЕНТРАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ"
Call-центр (цілодобово):
Телефони:
(067) 541-30-78
(067) 560-67-90
(050) 411-82-35
(056) 736 25 30
0 800 300 015
E-mail: call_center@cek.dp.ua
Інформаційно-консультаційний центр:
Телефон: (0562) 33-38-43
E-mail: ikc@cek.dp.ua
ТОВ "ЛУГАНСЬКЕ ЕНЕРГЕТИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ"
ТОВ «ДТЕК ВИСОКОВОЛЬТНІ МЕРЕЖІ»
ІКЦ:
E-mail: vm-priemnaya@dtek.com
ПрАТ «ДТЕК ПЕМ-ЕНЕРГОВУГІЛЛЯ»
ІКЦ:
E-mail: Pes_priemnaya@dtek.com
АТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ"
Контакт – центр
телефон 0800-5000-58
Тарифи на електричну енергію
Тарифи на постачання електричної енергії є зазначеними у наших комерційних пропозиціях в розділі
Але зазначаємо, що наше підприємство також здійснює індивідуальний підхід до кожного Споживача! Розрахунок вартості електропостачання у кожному випадку здійснюється індивідуально!
Ціна на електричну енергію складається з:
-
Середньозважена ціна купівлі електричної енергії на усіх сегментах ринку згідно погодинного графіку споживання електричної енергії;
-
Тариф на послуги Постачальника (який враховує фінансові гарантії та забезпечення на різних сегментах ринку, оплата внесків на регулювання (НКРЕ КП), оплата за РКО та інші витрати);
-
Тариф Оператора системи передачі електричної енергії (НЕК Укренерго) затверджений постановою НКРЕ КП на відповідний розрахунковий період;
-
Тариф Оператора системи розподілу згідно класу напруги та затверджений постановою НКРЕ КП на відповідний розрахунковий період (для споживачів, які обрали комерційну пропозицію що обумовлює оплату за розподіл електричної енергії через Електропостачальника).
Складові тарифу на електричну енергію
Стандарти та вимоги до якості обслуговування споживачів
Стандарти якості надання послуг електропостачальника
Звільнення оператора системи або електропостачальника від обов’язку надання компенсації
Загальний порядок зняття показів засобів вимірювання та оплати спожитої електричної енергії
-
Зняття показів відбувається оператором АСКОЕ, визначеним споживачем відповідно до Кодексу комерційного обліку.
-
Оплата вартості спожитої електричної енергії здійснюється Споживачем виключно шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника. Оплата вважається здійсненою після того, як на рахунок Постачальника надійшла вся сума коштів, що підлягає сплаті за куповану електричну енергію відповідно до умов договору. Рахунок Постачальника зазначається у платіжних документах Постачальника, у тому числі у разі його зміни. Оплата рахунка Постачальника має бути здійснена Споживачем у строк, визначений у рахунку, який не може бути меншим 5 (п’яти) робочих днів з моменту отримання його Споживачем.
-
Якщо Споживач не здійснив оплату у строки, передбачені комерційною пропозицією, Постачальник має право здійснити заходи з припинення постачання електричної енергії Споживачу у порядку, визначеному ПРРЕЕ.
Додаткова інформація про :
- Вимірювання та облік
- Порядок розрахунків на роздрібному ринку електричної енергії
Приклад-роз’яснення виставлення рахунків
Інформація щодо частки кожного джерела енергії у загальній структурі обсягу електричної енергії, купленої енергопостачальником
Інформація щодо частки кожного джерела енергії, використаного для виробництва електроенергії ПП ЕТЗ у 2022 році
Інформація щодо частки кожного джерела енергії, використаного для виробництва електроенергії ПП ЕТЗ у 2023 році
Вплив на довкілля, спричинений виробництвом електричної енергії усіма джерелами енергії
Порядок зміни електропостачальника
Процедура розгляду звернень/скарг/претензій споживачів
Порядок відключення/відновлення електроживлення споживача
Припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу здійснюється:
1) оператором системи за умови попередження споживача не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення у разі:
-
відсутності персоналу для обслуговування електроустановок споживача або договору на обслуговування електроустановок (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
-
недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача, пристроїв релейного захисту, автоматики і зв’язку, які забезпечують регулювання навантаження в енергосистемі, та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
-
заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії відповідно до умов договору з оператором системи;
-
несплати вартості необлікованої електричної енергії внаслідок порушення споживачем цих Правил, визначеної відповідно до законодавства (за умови прийняття судом рішення щодо споживання споживачем необлікованої електричної енергії на користь оператора системи);
-
невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
-
закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
-
закінчення терміну дії договору між споживачем та постачальником «останньої надії» (за умови неукладення споживачем договору з іншим електропостачальником);
-
порушення споживачем під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 1997 року № 209 (далі - Правила охорони електричних мереж);
-
створення неналежних умов експлуатації електричних мереж унаслідок незабезпечення збереження електричних мереж, створення умов, наслідком яких можуть стати нещасні випадки від впливу електричного струму. Відключенню підлягають електроустановки та струмоприймачі споживача, для електрозабезпечення яких використовуються електричні мережі, щодо яких споживачем порушуються Правила охорони електричних мереж (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
2) електропостачальником за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:
-
заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником;
-
недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача.
-
для споживача, який у встановленому законодавством порядку визнаний банкрутом, припинення повністю або частково постачання електричної енергії у зв’язку з відповідною заборгованістю здійснюється без попередження у разі наявності від’ємного сальдо на особовому рахунку згідно з показаннями засобу комерційного обліку, крім випадків, коли такий споживач, щодо якого в установленому порядку вживаються заходи для запобігання банкрутству, здійснює своєчасний розрахунок поточної плати за спожиту електричну енергію, а погашення його заборгованості включено до заходів щодо забезпечення вимог кредиторів.
-
попередження про припинення повністю або частково постачання (розподілу або передачі) електричної енергії оформлюється після встановлення факту наявності підстав для вчинення вказаних дій та надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім’я, по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлено попередження.
-
датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
-
попередження про припинення постачання електричної енергії може надаватись споживачу в інший спосіб, передбачений договором з електропостачальником та договором з оператором системи або додатками до нього.
-
якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача перед відповідним учасником роздрібного ринку, у попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором та період, за який ця заборгованість виникла.
-
у разі усунення споживачем в установлений строк порушень, що завчасно (до дня відключення) підтверджується належним чином, постачання електричної енергії споживачу не припиняється.
-
оператор системи протягом одного робочого дня після надання споживачу попередження про припинення електроживлення повідомляє про це електропостачальника споживача та адміністратора комерційного обліку. У разі отримання оператором системи від електропостачальника звернення щодо відключення електроустановки споживача оператор системи має повідомити адміністратора комерційного обліку про отримання відповідного звернення протягом дня його отримання.
-
Можливість ознайомитись з нормативно-правовим актом доступна за посиланням.
Для подання повідомлень про загрозу електробезпеці
У випадку виникнення загрози електробезпеці ТЕРМІНОВО телефонуйте оператору системи розподілу. Розгляд такого повідомлення буде здійснено у порядку, визначеному відповідним оператором системи розподілу.
1. ПрАТ «Львівобленерго» — 0 800 30 15 68
2. ПрАТ «Прикарпаттяобленерго» — 0 800 50 40 20
3. АТ «Укрзалізниця» — 0 800 50 31 11
4. ДП «Регіональні електричні мережі» західна філія — +380 33 444 02 68
5. ВАТ «Тернопільобленерго» — 0 800 50 90 40
6. АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» — +380 56 790 99 00
7. АТ «Харківобленерго» — +380 57 342 44 13
8. ПАТ «Полтаваобленерго» кол-центр — 0 800 30 50 35
9. АТ «Чернігівобленерго» — 0 800 21 03 10
10. ПрАТ «Рівнеобленерго» — +380 362 69 42 98
11. ПАТ «Вінницяобленерго» — 0 800 21 72 17
12. АТ «Чернівціобленерго» — +380 372 58 49 80
13. ПАТ ДТЕК «Київські електромережі» — 1588
14. ПрАТ «Київобленерго» — +380 44 459 07 40
15. АТ «Херсонобленерго» — 055 248 06 20
16. АТ «Житомиробленерго» — 0 800 30 92 82
17. АТ «Миколаївобленерго» — 0 800 50 40 01
18. ПрАТ «ПЕЕМ «ЦЕК» — 0 800 30 00 15
19. ПрАТ «Закарпаттяобленерго» — 0 800 50 16 20
20. ПАТ «Черкасиобленерго» — +380 472 33 87 87
21. ПАТ «Сумиобленерго» — 0 800 30 02 47
22. ПрАТ «Кіровоградобленерго» — 0 800 50 11 48
23. АТ «ДТЕК ДОНЕЦЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» — 0 800 50 04 73
24. ПАТ «Запоріжжяобленерго» — 0 800 30 45 02
25. ПАТ «Волиньобленерго» — 0 800 21 01 31
26. АТ «Одесаобленерго» — +380 48 705 90 90
27. АТ «Хмельницькобленерго» — 0 800 50 50 62
Електробезпека – система організаційних та технічних заходів і засобів, що забезпечують захист людей від шкідливого та небезпечного впливу електричного струму, електричної дуги, електромагнітного поля і статичної електрики.
ПАМ'ЯТАЙМО – там, де присутній електричний струм - існує смертельна небезпека для життя людини!
ЩОБ УНИКНУТИ НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ НЕОБХІДНО ПАМЯТАТИ!
-
Не можна залишати електроприлади на мокрій поверхні та доторкатися до них мокрими руками.
-
Не майте звички ставити на телевізор або ж поблизу комп'ютера вази з квітами, чашку з чаєм чи кавою, склянку з водою.
-
Не допускайте потрапляння води на електроприлади, особливо якщо вони під'єднані до мережі. Якщо вилка шнура виявилася мокрою - не вмикайте її в розетку, а ретельно витріть. Інакше може статися коротке замикання, прилад вийде з ладу, а вас уразить Струмом.
-
Електрична енергія виробляється на атомних, теплових, водяних та інших електростанціях, а при допомозі трансформаторних підстанцій та електричних мереж передається до наших міст, сіл та осель. Тому всі трансформа¬торні підстанції та лінії електропередавання перебувають в постійній роботі, а отже, приховують в собі смертельну небез¬пеку для тих, хто до них наближається на недопустиму від¬даль або торкається струмовідних частин.
-
Своєрідним «слабким місцем» більшості побутових електроприладів є мережевий шнур. Через часті згинання з часом можливий надлом або обрив струмоведучих жил, що веде до іскріння, нагрівання і, можливо, займання ізоляції проводу. Найчастіше всього таке пошкодження виникає в місці кріплення шнура до вилки.
-
Не тягніть за шнур, щоб витягти вилку з розетки.
-
Необхідно також стежити за справністю ізоляції мережевого шнура, тому що будь-який дотик до оголеного проводу може мати серйозні наслідки.
-
Ніколи не користуйтеся електроприладами з пошкодженою ізоляцією проводів.
-
Заміна заводських запобіжників, навіть тимчасово, "жучками" може бути причиною нещасного випадку або пожежі. В домашній електромережі бувають іноді приховані дефекти. Наприклад, не дивлячись на те, що в квартирі відключені всі прилади і вимкнене освітлення, лічильник продовжує реєструвати проходження струму. Це свідчить про те, що в квартирній мережі пошкоджена ізоляція.
-
Для уникнення пошкодження ізоляції проводів не дозволяється підвішувати їх на цвяхах чи інших предметах, перекручувати, закладати шнури загазові, водопровідні і опалювальні труби та батареї, вішати будь-що на провід, витягати за шнур штепсельну вилку з розетки, зафарбовувати і білити проводи і шнури.
-
Ремонт електричних приладів повинен виконувати тільки кваліфікований спеціаліст. Знявши кожух електроприладу, ви вже піддаєте себе смертельній небезпеці, тому що в багатьох пристроях навіть після їх відключення від мережі деякий час зберігається електричний заряд на конденсаторах, а за наявності в приладах високовольтних елементів (наприклад, електронно-променева трубка в телевізорах, комп'ютерних моніторах) отримати електричний удар можна, лише наблизивши руку на небезпечну відстань до такої ділянки схеми.
-
Вентиляційні отвори електроприладів - зона підвищеної уваги. Не допускайте попадання через них рідин або металевих предметів всередину приладу. Для цього ніколи не ставте на телевізор, монітор, програвач вази з квітами, не дозволяйте дітям кидати всередину корпусу через вентиляційні отвори сторонні предмети, не кладіть на поверхню електроприладів дрібні металеві речі (скріпки, шпильки, ключі і т.п.). У той же час не можна закривати вентиляційні отвори, щоб уникнути займання приладу.
-
Ніколи не користуйтеся електроприладами у ванні або під душем - волога шкіра і заземлюючі особливості ванни не залишать вам щасливого шансу у разі падіння приладу у воду або пошкодження його ізоляції. Також не користуйтеся електроприладами з живленням від електромережі на вулиці під час дощу, снігопаду або туману.
-
Не залишайте електроприлади включеними без нагляду. Це стосується також і пристроїв, які можуть функціонувати в так званому «черговому режимі», практично не споживаючи електроенергії, але залишаючись підключеними до мережі для виконання деяких своїх функцій (телевізори, відеомагнітофони, музичні центри, ОУО-програвачі, комп'ютери тощо). Подивіться в керівництво по експлуатації. Як правило, не дозволяється залишати прилад у черговому режимі більше ніж на 1-2 доби.
-
Запросіть фахівців для перевірки стану електропроводки та електричних приладів у вашій квартирі. Зверніть увагу на обов'язкову наявність заземлення корпусів електроприладів. Можна також встановити пристрій захисного відключення (ПЗВ) - це спеціальний автомат, який відключає подачу електроструму у разі зниження опору ізоляції та дотику людини до струмовідних частин, які знаходяться під напругою.
-
При користуванні переносними світильниками, приладами, електроінструментом або електроприводом швейної машини не слід одночасно торкатися електроприладу та батарей опалення, водопровідних труб і інших заземлених металоконструкцій, тому що при пошкодженні ізоляції електроприладу через тіло людини пройде небезпечний для життя електричний Струм.
-
Роз'яснюйте дітям правила користування електроприладами, для маленьких дітей обмежте можливість небажаного контакту з електрикою: закрийте контакти розетки спеціальними заглушками, не залишайте в розетці вилку шнура живлення, навіть якщо електроприлад вимкнено.
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ НА ВУЛИЦІ!
-
Не можна вилізати на дахи будинків, де є електричні проводи, підніматися на опори ліній електропередавання, розводити вогнища під електролініями, закидати на проводи проволоку та інші предмети, торкатись до спусків заземлення опор.
-
Повітряні лінії електропередавання змонтовані просто неба. А тому можуть у будь-яку хвилину бути пошкоджені вітром, наїздом транспорту, м'ячем, падінням дерев тощо.
-
Заборонено рибалити, розпалювати вогнища, спалювати суху траву, вилазити на дерева поблизу повітряних ліній електропередачі та трансформаторних підстанцій, діставати будь-які предмети, що застрягли між проводами повітряних ліній.
-
Заборонено самостійне зрізання гілок та дерев, якіпід час падіння можуть спричинити обриви проводів повітряних ліній.
-
Забороняється проїзд під проводами повітряних ліній електропередавання машин,механізмів загальною висотою з вантажем або без ньоговід поверхні дороги понад 4,5 метра.
-
Заборонено проводити земляні роботи в охоронних зонах кабельних ліній.
-
Переїзди під проводамидіючоїповітряної лінії необхідно здійснювати в місцях найменшого провисання проводів (ближче до опори).
-
Аварія на лінії електропередавання - це порушення нормального ритму життя та здоров'я людей, які в той момент перебувають на вулиці, неподалік від місця пригоди. Ситуація не проста, а небезпечна!
ЗНАЙТЕ, ЩО:
-
Смертельно небезпечно не лишень торкатися, але й підходи¬ти ближче, аніж на 8 метрів до обірваного проводу повітряної лінії, який лежить на землі чи звисає з опори! Необхідно негайно повідомити про це ПрАТ «Львівобленерго»за номером телефону 0 800 50 15 68 виставити охорону чи огорожу, аби ніхто з людей не потрапив у небезпеку.
-
Якщо ви випадково опинилися в такій небезпечній зоні розтікання Струму, то знайте, що не маючи засобів захисту (наприклад, гумового взуття), необхідно виходити з цієї зони повільно, пересуваючи ступні ніг по землі так, щоб вони не відривалися одна від одної.
-
Організовувати ігри з волейболу та футболу поблизу чи під повітряними лініями електропередавання є дуже небезпечно!
-
Заборонено рибалити, запускати повітряних зміїв, розпалювати вогнища, вилазити на дерева поблизу повітряних ліній електропередачі та електрообладнання, діставати будь-які предмети, що застрягли між проводами.
Звертаємося до батьків та дітей з проханням при користуванні електричною енергією пам'ятати, що переважна більшість нещасних випадків з людьми трапляється при самовільному проникненні у приміщення трансформаторних підстанцій та наближенні до струмопровідних частин на недопустиму віддаль. Найчастіше це робиться з метою крадіжки кольорового металу, при обривах проводів, при дитячих іграх поблизу ТП та ПЛ (волейбол, футбол) тощо.
Щоб цього не відбулося, треба переконливо знати, що всі трансформаторні підстанції та лінії електропередавання цілодобово перебувають під напругою, а отже, по них протікає електричний Струм, який є смертельно небезпечним для життя і здоров'я людини.
Також необхідно чітко діяти при виклику швидкої медичної допомоги. Наприклад так:
«Терміново потрібна допомога. На вулиці (назвати вулицю і конкретне місце) або у селі трапився нещасний випадок. Сказати чітко, що сталося (обрив проводу, пожежа, авто-мобільна аварія тощо). Постраждала людина (стать, приблизно вік, вид травми). Запишіть, будь ласка, адресу (вулицю, номер будинку, квартири потерпілого)».
І обов'язково переконайтесь в тому, що вас зрозуміли правильно.
Переваги ефективного кінцевого використання енергії споживачами та поради щодо підвищення енергоефективності при споживанні електроенергії
-
Замінивши звичайні лампочки енергозберігаючими, можна в 4-5 разів заощадити споживання електроенергії.
-
Виходячи з дому надовго, вимикайте світло і електроприлади
-
Телевізори в режимі очікування споживають близько 9 кВт/год на місяць, музичні центри – в середньому 8 кВт/год, а DVD-плеєри – близько 4 кВт/год. Якщо додати до цього списку мікрохвильову піч, кондиціонер, зарядний пристрій мобільного телефону, залишений ввімкненим в розетку та інші прилади, то сумарне енергоспоживання приладів в режимі очікування може досягати 350-400 кВт/год на рік
-
Електроенергію можна заощадити, якщо для приготування їжі на електроплиті використовувати каструлі з дном діаметр яких рівний діаметру конфорок. Якщо вимкнути конфорку електроплити незадовго до приготування страви, можна заощадити електроенергію за рахунок залишкового тепла.
-
Стежте за станом свого посуду. Каструлі з нерівним дном спричиняють перевитрату електроенергії до 50% через неповний контакт з площиною електроконфорки. А використовуючи скороварку, ви заощадите електроенергію і час на приготування їжі.
-
Використання конфорки електроплити для обігріву приміщення малоефективне й небезпечне. Краще утеплити чи замінити на пластикові вікна та двері
-
Кип'ятіть в електрочайнику рівно таку кількість води, яка необхідна вам в даний момент. Ввімкнений і повністю наповнений водою електричний чайник потужністю 1,5 кВт на 10 хвилин збільшує енергоспоживання на 0,25 кВт/год. Своєчасно очищуйте чайник від накипу – він має малу теплопровідність, вода закипає повільніше, а значить, витрачається зайва електроенергія
-
Використовуючи спеціальні світлорегулятори і датчики, які автоматично вмикають світло в кімнаті при появі людини і вимикають його, коли людина йде, можна так само заощадити витрати на електроенергію. А максимально використовуючи природне освітлення, ви отримуєте безкоштовне і корисне для здоров'я світло
-
Правильне розташування і використання холодильника теж дозволяє економити електроенергію. Не розміщуйте на кухні плиту і холодильник по сусідству. Якщо розмістити холодильник в самому прохолодному місці квартири, то можна досягти економії електроенергії на
-
Побутова техніка і електроніка з низьким енергоспоживанням – класу А А + і вище споживає електроенергії в два-три рази менше. Інформація про споживання електроенергії вказується в інструкції до застосування або в паспорті побутового приладу. Наприклад, холодильники класу А вимагають в середньому 0,9 кВт/год на добу, а класу С – близько 1,45 кВт/год. Таким чином, економія електроенергії складає близько 200 кВт/год на рік
-
Неповне завантаження пральної машини веде до перевитрати електроенергії на 10-15%, а при встановленні неправильної програми прання – до 30%
Права споживачів
Права та обов’язки споживача згідно ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії»
Права та обов’язки споживача згідно п.5.5. Правил роздрібного ринку електричної енергії